vrijdag, februari 07, 2014

Oude naaimachine.

Deze oude 'naaimachien'
is van het bouwjaar 1922.
Vandaag met deze 'dame' naar een bejaardensoos geweest.
Daar heb ik voor het eerst genaaid met deze machine, 3 stroken stof aan elkaar,
DAT gaat prima met haar! 😀
De vorige keer ben ik op de 'soos'
alléén maar bezig geweest
met het schoon-/stofvrij maken.
Olie spuiten op de plaatsen waar het nodig is...
Wát was het leuk om er mee te naaien.

De stroken zijn vanmiddag een patchwork lap geworden (ligt achter de machine)
... genoeg gedaan vandaag.

4 opmerkingen:

  1. En het was zo leuk om je met je oude dametje te zien op de soos! Het was erg gezellig!
    Geniet van het aan elkaar naaien van je lapjes; deze oude dametjes zijn daar zeker heel bedreven in; genoeg ervaring, he?! ;)
    Natuurlijk graag tot de volgende oude dametjes-soos..... (AKA "Bejaardensoos"....)
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk ! En dat oude dametjes niet zomaar hoeven te worden afgeschreven dat blijkt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier staat ook een Singer te pronken, alleen doe ik er geen naaiwerk mee...leuk voor de dames dat zij hiermee
    nog prachtige creaties maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er ook zo één staan, wat een pracht exemplaren hè? Ik heb er zelf nog nooit op genaaid.

    BeantwoordenVerwijderen