zaterdag, februari 08, 2014

patchworklapje gestikt met oude naaimachien

gisteren had ik foto's van 'opoe'
toen lag het lapje nog achter de oude dame.
Vandaag laat ik het patchwork lapje zien.

het waren stroken van 10 cm. breed;
de lengte zo lang mogelijk.
Ik had wat 'oude' lappen uit de kast gehaald 
en niet alle stofjes hadden nog de stofbreedte.
dit is nog over van die stroken...

door er blokken van te snijden;
en nog eens diagonaal door te snijden -en nog eens doorsnijden-
kan je zoiets als dit krijgen.

Dit is een patchwork lapje,
het moet nu nog doorgequilt worden,
hetzij met de machine óf 
met de hand.


1 opmerking:

  1. een mooi lapje is het geworden !!
    leuk die oude naaimachine hieronder, ik heb een soortgelijke
    in de kast staan. De machine zit in een houten beschermkap waar ik de sleutel van kwijt ben,haha
    gezellig weekend!
    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen